PetraElisabeth`s

Nära döden

Kategori:

Fy vilken dag de blev i går. Allt började bra men spårade verkligen ut på eftermiddagen. Allt började efter Rimforsa olyckor, avstängningar, snöoväder, halka och oplogade vägar. Jag kör på E4an och alla dessa jävla lastbilar som tror som äger vägarna ska köra om mig och min lilla mini bil. Snön bara yr och jag kan knappt se något och då går mina vindrutetorkare sönder så nu ser jag inget. Försöker köra rak men de är för halt så när jag börjar se är jag på helt fel sida av vägen!!!! Fy fan vad jag var rädd och detta hände några gånger innan jag kunde svänga av E4an. Åker till Biltema för att köpa nya torkare men jag har aldrig byt torkare tidigare. Frågar snällt på Biltema om någon kan hjälpa mig att byta men självklart kan dom inte de. Tydligen får dom inte hjälpa kunderna utan för butiken. Så ut i snö stormen för att försöka byta och de gick åt skogen så frågar några på parkeringen om någon kan hjälpa mig men ingen kan. In på biltema igen för att fråga om de alla fall kan visa typ hur man gör eftersom de inte med kommer en beskrivning. Lite klarare på hur man gör så får jag ditt ett nytt blad på förstasidan efter typ 20min ute i stormen. Sen när jag har samlat mig och fällt några tårar så ska jag ge mig ut på vägarna igen. Då har jag stått på parkeringen ca 40min så sitter min bil fast i snön så försöker åka men spinner bara tittar efter någon som kan hjälpa mig men de sitter bara två killar i en annan bil och skrattar åt mig!!!! Till slut kommer jag äntligen i väg. Sen åkte jag ca 40km/h i timmen hem. Efter den dagen var jag helt utmattad : (

Kommentarer

  • S säger:

    Stackars älskling!! Önskar att jag vore där så jag kunde köra dej. När vi ses ska du få en stor kram!!!

    2012-12-11 | 00:54:01
    Bloggadress: http://seleonora.blogg.se

Kommentera inlägget här: