PetraElisabeth`s

Tomatsoppa

Kategori:

Här är ingredienserna som jag använde i min tomatsoppa: Färsk basilika, röd paprika, vitlök och körsbärstomater på burk. Man ska egentligen ha gul lök i men de glömde jag handla så körde utan de.

Recept

-1st gul lök 

-2st vitlöks klyftor

-2st röda paprikor

-2 burkar körsbärstomater (Delizie)

-3dl vatten

-1st grönsaksbuljong

-Basilika ca 20 blad

-Svartpeppar och salt

Häll olja i en kastrull och häll i paprika, basilika och vitlök. Låt de fräsa i några minuter.

Tillsätt därefter burkarna med körsbärstomaterna. Plus vattnen, salt, peppar och buljong.

 
Mixade ihop allt med en stavmixer så får man en slät soppa.
 
 
Rostade brödkrutonger till Johannes soppa.
 
 
Min soppa med en klick keso.
 
 
Johannes soppa med gräddfil och brödkrutonger.
Smakade super och jag fick högst betyg på soppan av Johannes som var tveksamt till tomatsoppa.
Tycker att soppan mättar bra och desutom är den kalorisnål =) 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: